Digiwijzer

Wil je weten hoe iets werkt op de website, heb je een vraag over de website of lukt er iets niet? Lees dan de uitleg hieronder en/of bekijk de instructiefilmpjes.

 

Inloggen en account

Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken moet je als lid registeren bij Waalstappers. Alleen leden hebben een account. 

Hoe registreer ik me bij Waalstappers?

  1. Klik op Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  2. Vul het hele formulier in.
    - Inlognaam is je gebruikersnaam om later mee in te loggen.
    - Let er ook op dat je vinkjes plaatst bij “ik ben geen robot” en “ik ga akkoord met de privacy voorwaarden”
  3. Klik op "volgende"
  4. Controleer je gegevens en klik op "ja ik registreer me"
  5. Je ontvangt nu een mail met een link om je account te activeren. Klik op deze link en je account is geactiveerd.
  6. Je kunt nu inloggen met je hierboven gekozen gebruikersnaam en wachtwoord.

Hoe log ik in op de website?

  1. Ga naar www.waalstappers.nl
  2. Klik op Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  3. Vul in het volgende scherm je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op "inloggen".
    Let op dat je geen typfouten maakt, klopt er één teken niet dan kun je niet inloggen!

Gebruikersnaam vergeten?

  1. Ga naar het inlogscherm Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  2. Klik op Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  3. Vul je emailadres in waarmee je geregistreerd bent bij Waalstappers.
  4. Klik op "verstuur".
  5. Je krijgt nu een mail met je gebruikersnaam.

Wachtwoord vergeten?

  1. Ga naar Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  2. Klik op Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  3. Vul je emailadres in waarmee je geregistreerd bent bij Waalstappers.
  4. Klik op "verstuur".
  5. Je krijgt nu een mail met een link om een nieuw wachtwoord te maken, klik op deze link.
  6. De verificatiecode is al ingevuld, vul je gebruikersnaam in en klik op "verstuur".
  7. Vul vervolgens twee keer je nieuwe wachtwoord in en klik op "verstuur".
  8. Daarna kun je inloggen met je gebruikersnaam en nieuwe wachtwoord.

Wat moet ik doen als mijn account geblokkeerd is?

Als je account geblokkeerd is dan krijg je daarvan onderstaande melding:
Waalstappers Nijmegen Digiwijzer



Krijg je deze melding niet, vraag dan eerst je gebruikersnaam en/of wachtwoord op! (zie hierboven bij gebruikersnaam en wachtwoord vergeten)
Krijg je deze melding, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In het onderstaande filmpje zie je hoe je inlogt op de website, wat te doen als je je gebruikersnaam of wachtwoord bent vergeten en wat te doen als je account geblokkeerd is. 

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Je hoeft niets te doen. Je kunt van alle diensten gebruik blijven maken tot de verloopdatum van je abonnement. De verloopdatum vind je onder lidmaatschap. De contributie wordt niet gerestitueerd, ook niet gedeeltelijk. Twee weken voor de verloopdatum ontvang je een mail met het verzoek de contributie voor de volgende periode te betalen. Deze mail kun je gewoon negeren.

Hoe zeg ik de nieuwsbrief op?

Open je laatste Nieuwsbrief en scroll naar beneden. Klik op "je uitschrijven" of "unsubscribe from this list" en volg de aanwijzigingen.


Activiteiten

Hoe meld ik me aan voor een activiteit?

  1. Log in op de website Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  2. Ga naar de activiteit waar je je voor wilt aanmelden.
  3. Klik op de knop "deelnemen".
  4. Klik vervolgens op "opslaan" en je bent geregistreerd voor de activiteit.
  5. Tip: Klik ook op abonneren om op de hoogte te blijven van de reacties bij een activiteit.

Hoe meld ik me af voor een activiteit?

Kun je onverwacht niet meer meedoen meld je dan af voor een activiteit.

  1. Log in op de website Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  2. Klik op de activiteit waar je je voor wilt afmelden.
  3. Klik op "uitschrijven".
  4. Je bent nu afgemeld voor de activiteit

Hoe zie ik wie er nog meer meedoen aan een activiteit?

Dit is alleen zichtbaar voor leden die ingelogd zijn. Ga hiervoor naar de activiteit en kijk vervolgens onder de tekst van de activiteit, daar zie je bij “gaan” wie al is aangemeld.

Hoe plaats ik een reactie bij een activiteit?

Bij elke activiteit is een reactieformulier. De reacties zijn alleen zichtbaar voor leden die ingelogd zijn. Je kunt het reactieformulier bijvoorbeeld gebruiken om met elkaar mee te rijden of af te stemmen wie wat meeneemt.

  1. Ga naar de activiteit.
  2. Klik op "laat reactieformulier" zien.
  3. Typ een onderwerp in het vak onderwerp.
  4. Typ de reactie in het vak reactie.
  5. Vink abonneren aan en klik op "versturen". Je reactie is nu geplaatst!

In het onderstaande filmpje zie je hoe je aanmeldt en afmeld voor een activiteit en hoe je een reactie kunt plaatsen.

Organiseren activiteiten

Hoe dien ik een activiteit in?

Alleen als je ingelogd bent op de site kun je een activiteit indienen.

  1. Log in op de website.
  2. Klik op "indienen activiteit" bovenaan in de witte balk.
  3. Vul het volledige formulier in.
  4. Zorg ervoor dat de tekst zo volledig mogelijk is. Denk aan waar, wat gaan we doen en hoe laat. Als er een minimum of maximum aantal deelnemers is geef dat dan ook aan.
  5. Klik vervolgens op "opslaan en sluiten".
  6. De activiteitencommissie controleert de activiteit en plaatst hem binnen 2 werkdagen op de website. 

Hoe stuur ik een mail naar de deelnemers?

  1. Log in op de webiste en ga naar de activiteit die je organiseert.
  2. Bovenaan zie je "admin opties" klik hiernaast op het pijltje naar beneden.
  3. Kies "stuur een bericht naar de gasten".
  4. Vink geaccepteerd aan en selecteer de deelnemers door de muisknop ingedrukt te houden. Ze zijn nu gemarkeerd.
  5. Typ het onderwerp van je bericht in het vak "onderwerp".
  6. Typ je tekst in het grote tekstvak.
  7. Klik op versturen en je brericht is verzonden.

In het onderstaande filmpje zie je hoe je een activiteit indient en hoe je een mail stuurt naar de deelnemers.

Profiel en lidmaatschap

Hoe stel ik een profielfoto in?

  1. Ga naar "mijn profiel".
  2. Klik op "profielfoto".
  3. Klik op "profielfoto toevoegen".
  4. Kies een foto van je computer die je wilt toevoegen en klik op "openen".
  5. De foto is nu zichtbaar.
  6. Klik op "opslaan".

Hoe verleng ik mijn lidmaatschap?

Het verlengen van een lidmaatschap kan alleen via de website.

  1. Ga naar "mijn lidmaatschap" in de balk helmaal bovenaan (zichtbaar na inloggen).
  2. Je ziet hier wanneer je lidmaatschap eindigt.
    Waalstappers Nijmegen Digiwijzer
  3. Klik op "Waalstappers" onder lidmaatschap.
  4. Klik op "klik hier om te verlengen".
  5. Controleer je gegevens en ga akkoord.
  6. Klik op "betaal" en volg de instructies om via Ideal te betalen.

Berichten sturen naar andere leden

Hoe stuur ik een privebericht?

  1. Klik op privechat rechts bovenaan.
  2. Aan de linkerkant zie je een lijst met namen en een balkje met zoeken.
  3. Zoek diegene die je een bericht wilt sturen op in de lijst of typ de naam in het zoekvak.
  4. Klik op de naam van diegene die je een bericht wilt sturen.
  5. Tik vervolgens je bericht in het vak onderaan. Als je op enter drukt of versturen klikt wordt je bericht verzonden. De website stuurt vervolgens een e-mail naar diegene. 
  6. In het grote vak naast de namen zie je welke berichten je gekregen hebt en verzonden hebt. Leden van wie je een ongelezen bericht hebt staan bovenaan in de lijst.

Hoe beantwoord ik een privebericht?

  1. Als je een nieuw privebericht hebt ontvangen dan krijg je een mail. Deze mail kun je niet beantwoorden!  Hiervoor log je in op de website en ga je naar privechat rechts bovenaan.
  2. De persoon van wie je een nieuw bericht hebt gekregen staat bovenin de lijst links.
  3. Vervolgens kun je op dezelfde manier reageren als hierboven beschreven.

In het onderstaande filmpje zie je hoe je privéberichten stuurt en beantwoordt.

 

Contact

Contact met Waalstappers?
Mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Inschrijving Waalstappers
KvK: 7 5 3 5 3 0 5 9

© 2022 Waalstappers  |  Algemene Voorwaarden  |  Privacy reglement